Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

15 de març de 2024

Comarca

Comarca

Creixen d’un 10% les reclamacions de consumidors a l’OCIC del Consell Comarcal, sobretot relacionades amb subministraments bàsics

Joaquim Aguilar
Font: Wikimedia Commons

Coincidint amb la celebració, avui mateix, del Dia Mundial dels Drets del Consumidor, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) ha informat de les actuacions que va dur a terme l’any 2023, un balanç on destaca un lleuger repunt de les reclamacions i també un increment substancial de les consultes relacionades amb la reparació de vehicles i amb el sector immobiliari.

En total es van fer 2.518 actuacions, una xifra similar a la d’anys anteriors. D’aquestes, 1.012 van ser per atendre reclamacions, 680 van ser mediacions, es van atendre 648 consultes, es van tramitar 100 denúncies, hi va haver 61 arbitratges i es van registrar 17 queixes. Com diem, respecte l’any passat el que crida més l’atenció és l’increment del 10% de les reclamacions, que novament van estar relacionades sobreto amb subministraments bàsics i en especial d’electricitat (el 20% dels casos), seguit de les telefonies (11%) i el transport aeri (7%). També aquests subministraments van originar la gran majoria de les consultes. L’OCIC també destaca el fet que van continuar havent-hi moltes reclamacions i consultes relacionades amb les trucades comercials no desitjades, tot i estar prohibides des de 2023 però que es continuen produint.

Recordem que l’OCIC atén i gestiona consultes, queixes, denúncies i reclamacions relacionades amb consum i, si és el cas, fa actuacions de mediació o d’arbitratge entre la persona reclamant i l’empresa.

Més notícies

Cultura