Categories
Serveis
Aprovat just de les AAVV premianenques al nou sistema de recollida de brossa

Amb ocasió del primer any d’implantació dels contenidors digitals a Premià de Mar Premià Mèdia ha demanat una valoració a les associacions de veïns del municipi. Ens hem dirigit als presidents de les 7 associacions que actualment estan actives i legalment registrades (barri Banyeres-Solimar-Nou Premià, barri del Gas, El Palmar, Tarter-Maresme, Aveca, barri de Llevant i Santa Maria-Santa Anna-Tió) i els hem facilitat un qüestionari on podien puntuar fins a 8 aspectes del nou sistema i també justificar amb un escrit la seva puntuació i proposar millores. No es tracta, òbviament, d’un estudi amb valor estadístic però en la mesura que hem demanat a aquests presidents que responguessin a partir de les opinions i sentiments que hagin copsat al llarg de l’any als seus barris considerem que ens aporta una mirada significativa des de la societat civil sobre aquests primers 12 mesos d’experiència.
El primer titular diu que les AAVV, un cop feta la mitjana de les puntuacions emeses, posen una nota de 5’87 al sistema en aquest primer any, és a dir, un aprovat just. Entrant més al detall, i respecte les puntuacions de cada barri, veiem que els més satisfets són els del barri Banyeres (amb una nota global de 8’1) i El Palmar (7’6), mentre que a l’altra banda trobem que els més crítics, que suspenen el sistema amb un 2’5 i un 3’5 de nota són, respectivament, el barri del Gas i Santa Maria-Santa Anna-Tió.
Per apartats els aspectes que reben les pitjors notes són la neteja de les bateries (4’29), la gestió de l’incivisme (5,43) i el servei de buidatge dels contenidors (5,71). El repartiment de targetes, el funcionament dels contenidors, la taxa variable i la informació al ciutadà es mouen tots entre el 6 i el 7, i l’apartat que està més ben puntuat té a veure amb els índexs de reciclatge (7,29), ja que la majoria de les associacions consideren que el nou sistema ha estat clau per millorar en la separació de residus.
Pel que fa a les observacions que fa cada barri (que es poden consultar en el document que adjuntem al peu) hi detectem un cop més diferències importants. Així, si l’operació de les targetes va ser “farragosa” (Santa Anna) o “deficient i sense garantia de confidencialitat” (Gas), per altres va ser “fàcil i accessible” (AVECA); i també en matèria de comunicació associacions com l’AVECA o barri de Llevant consideren que s’ha fet bé la feina però la resta han trobat a faltar comunicació i alguns (com el Gas) la consideren clarament deficient. De la mateixa manera, per alguns la taxa variable és “un bon incentiu” (Banyeres, Tarter-Maresme i AVECA) però d’altres creuen que és “injusta” (Gas), “poc clara” (Llevant) o que “ha pujat massa” (Santa Maria – Santa Anna – Tió). Trobem més coincidències en el funcionament dels contenidors i la neteja de les bateries, ja que -malgrat la diferència de notes- la majoria de les associacions denuncien disfuncions i dificultats amb l’ús de les targetes i l’ús per part de persones grans i la majoria també reclamen intensificar el servei de neteja, sobretot durant l’estiu.
Gràfics de les notes de les associacions per apartats:








Enquestes completes:
Etiquetes:Associacions de Veïns | brossa
Notícies relacionades