Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

14 de maig de 2020

Societat

40 entitats alerten en un comunicat conjunt de l’auge de corrents i amenaces racistes els últims dies a Premià de Mar

Joaquim Aguilar

Més de 40 entitats, partits i comerços de Premià de Mar i comarca, han signat i difós un comunicat condemnant la deriva racista que, segons denuncien, han pres alguns moviments veïnals encaminats a assolir més seguretat als carrers del municipi. Segons el text, un seguit “d’incidents aïllats” els últims dies han propiciat iniciatives “legítimes” però que han donat peu a la circulació a través de xarxes socials de comentaris que “podrien constituir delicte d’odi” i fins i tot amenaces contra població migrada, en ocasions acompanyades de fotografies de menors. Els sotasignants afirmen que tot i aquests incidents la nostra és una població segura i que ho ha de ser també per als col·lectiu de joves migrants i racialitzats, i que en cap cas es pot sucumbir a informacions falses ni i alimentar-les. En aquest sentit, recorden l’episodi d’un atac a un centre de menors no tutelats del Masnou l’estiu passat, un precedent que, segons diu el comunicat, ha empès tots aquests col·lectius a fer aquest crit d’alerta. També s’adverteix en el text que “els moviments populars no estan preparats per la gestió de la seguretat” sinó que aquesta hauria de ser institucional i insten l’Ajuntament a reforçar totes les mesures per atendre aquests joves ja que, segons el comunicat, “cap persona ha de viure al carrer”. A més d’un nombrós grups d’entitats (sobretot de l’àmbit social i solidari però també cultural o educatiu) i diversos comerços, signen el comunicat tres partits polítics amb presència a l’Ajuntament: ERC, Crida Premianenca i Premià En Comú Podem.

Comunicat:

Entitats signants: