Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

13 de març de 2012

General

General

'Valorant Rodalies': Editorial del Premià Notícies del 13 de Març de 2012

Joaquim Aguilar

Com cada dimarts avui us comentem els resultats de la darrera enquesta del Premià Notícies que retirem de la nostra pàgina web. La que us comentem avui us demanava com valoreu l’estat de la línia R1 de Rodalies, que és la que passa per Premià de Mar. La pregunta, com veieu, indagava en l’opinió que us mereixia el servei i per tant no es tractava tant de valorar l’estat de l’estació, en obres des de fa mesos, o els problemes que donen els passos soterrats sobretot quan s’han arribat a inundar després d’episodis de pluges importants. No podem saber si algun dels votants, 57 en total, s’hi ha referit a aquestes qüestions. La nostra intenció era indagar més aviat en el grau de satisfacció o insatisfacció que produïa la circulació dels combois a nivell de puntualitat, comoditat, neteja i, sobretot, seguretat. Destaco aquest darrer extrem ja que la pregunta la plantejàvem poc després que el 9 de febrer un tren de Rodalies s’hagués encastat contra els topalls de la via 4 de l’estació de Mataró provocant ferits de diferent consideració. No oblidem que poc abans, un altre Rodalies havia xocat contra un Talgo a un túnel proper a l’estació del Clot de Barcelona, també a la R1.
Sigui quin sigui el sentit que els oients han volgut donar als seus vots, el que s’ha demostrat és el grau de desconfiança que el servei de Rodalies desperta entre els votants. Com a dada tingueu present que la suma dels vots entre les opcions que plantegen que el servei és deficient i el que el defineix directament com un caos perillós arriba quasi al 80%, i ambdues opcions estan quasi empatades a vots.
Mala cosa que sigui aquesta la percepció que els usuaris tenen d’un servei tan important com és el del transport públic en general, i el ferroviari en particular. Quan l’estat va cedir la gestió de Rodalies a la Generalitat es va veure com l’inici d’un nou període de bon servei, però la realitat ens ha portat ben aviat la decepció. Una cosa és gestionar Rodalies i una altra que no es pugin fer les inversions necessàries per assegurar un servei puntual i segur. Fa mal sentir com des de la comunitat de Madrid s’omplen la boca amb les inversions que han fet a les seves línies de Rodalies amb els darrers sistemes digitals de control i prevenció d’accidents, quan aquí els Rodalies es troben amb Talgos aturats a la mateixa via.
La Generalitat ha demanat que altres companyies alternatives a Renfe puguin optar a fer aquest servei, un compromís adoptat per l’Estat el 2009 però encara no concretat. Sigui aquesta o sigui una altra solució ja cal que s’adopti amb urgència per un servei que, a més de ser cada dia més car, és apreciat fins i tot com a ‘perillós’ per bona part dels enquestats.

Etiquetes:

Rodalies

Més notícies

Cultura