Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

20 de març de 2023

Comarca

Comarca

Urgències de l’Hospital de Mataró implanta aquest març un nou model organitzatiu per reduir les esperes i millorar l’atenció

Joaquim Aguilar
Passadissos a l'interior de l'espai d'Urgències de l'hospital (Foto: CSDM)

El Consorci Sanitari del Maresme ha anunciat que aquest mes de març l’àrea d’urgències de l’Hospital de Mataró adoptarà un nou model organitzatiu que s’ha estat provant des de l’inici de l’any i que, després de successives proves pilot, s’ha mostrat efectiu en el propòsit de reduir les esperes i dispensar una millor atenció als malalts.

Segons expliquen, el model s’ha dissenyat per part de cinc equips multidisplinaris que en total han implicat fins a 40 treballadors d’aquesta àrea, i que el nou sistema s’ha configurat concretament a partir d’una triple premissa: agilitar la diagnosi, millorar la satisfacció del pacient i facilitar la feina dels professionals (sobretot, reduint les càrregues de treball). La clau de la nova proposta, indiquen, és avançar al màxim la primera assistència, i per fer-ho s’aplica el següent esquema: els professionals s’organitzen en equips de metge i infermera; cadascun d’aquests equips gestions 4 boxs (és a dir, 8 pacients): el primer box és per la primera atenció i els altres per fer seguiment. A partir d’aquí la infermera de triatge assigna els pacients greus a un equip, el pacient entra al primer box i immediatament rep la visita de l’equip assignat que li fa la primera assistència, i tot seguit passa a una espera ‘controlada’, és a dir, amb una pauta ja de medicació i amb la sol·licitud de proves feta. 

Aquesta reformulació del servei s’emmarca dins els objectius que es van definir en el Pla Estratègic 2025 que va fixar el Consorci Sanitari del Maresme.

Més notícies

Cultura