Categories
General
‘Una OMIC veterana’. Editorial del Premià Notícies del 2 de Desembre del 2011
Ahir us explicàvem en aquest informatiu que dilluns s’havien trobat a Pineda de Mar les oficines municipals d’informació al consumidor d’onze municipis del Maresme dels catorze que es disposen, entre elles la de Premià de Mar. Era un fòrum organitzat des de la Diputació i amb l’ajuntament de Pineda que tenia com a objectiu l’intercanvi d’experiències i la unificació de protocols d’actuació.
L’oficina de consum de Premià de Mar, amb la seva responsable la Núria Targarona al capdavant, va tenir ocasió d’exhibir en aquest fòrum la seva experiència de treball, i és que la premianenca és, amb la de Mataró i la del Masnou, l’OMIC més veterana del Maresme. La nostra oficina d’atenció al consumidor es va crear a mitjans dels anys 80 ocupant en aquell moment part dels baixos del mercat municipal de Sant Joan, al mateix nivell on es troba l’aparcament. El naixement de l’OMIC va ser una altra de les fites de la legislatura de l’alcalde socialista Josep Maria Molina, una etapa molt criticada des d’alguns sectors, però que va comportar – i és just de reconèixer-ho – la posada en funcionament d’equipaments com la pròpia OMIC, el centre de Benestar Social o aquesta mateixa casa, Ràdio Premià de Mar. Eren anys pioners on pràcticament estava encara tot per fer i s’anaven construint els fonaments dels ajuntaments democràtics.
En aquests vint-i-tants anys de funcionament de l’OMIC de Premià de Mar la societat ha canviat molt experimentant una evolució que només la perspectiva dels anys ens permet apreciar. I, naturalment, els aspectes relacionats amb el consum també han evolucionat. El millor exemple el trobem en l’arribada d’Internet, una tecnologia impensable els anys 80 i que en l’actualitat ha esdevingut una eina d’ús generalitzat en transaccions comercials de tota mena, des de concretar un viatge a les compres del supermercat passant per les vendes per catàleg. Un món nou amb un munt d’avantatges, però també de nous interrogants i de noves males pràctiques, entre elles no poques estafes. Noves matèries de treball, per a les OMICs.
Han canviat les pràctiques i les tecnologies i aquests canvis han fet necessària una constant posada al dia del personal que ha estat atenent els veïns que s’hi han estat adreçant a l’OMIC per presentar dubtes, queixes o fins i tot denúncies en matèria de consum. És aquesta posada al dia, juntament amb l’acumulació d’anys d’experiència des dels vells vuitantes, el que fa que ara el que va començar a un fosc despatx a l’aparcament del mercat de Sant Joan hagi esdevingut una de les Oficines Municipals d’Atenció al Consumidor de referència a la comarca, un model pels municipis que tot just és ara quan es plantegen la necessitat de disposar d’un servei del que Premià de Mar en gaudeix des de fa prop de 25 anys.
Notícies relacionades