Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

15 de febrer de 2024

Comarca

Comarca

Una nova marca gastronòmica, rutes i mapa de cinema o la iaia del Maresme a les biblioteques, accions més cridaneres a l’agenda del Consorci de Turisme

Joaquim Aguilar
Acte de dimarts a Alella en què es van exposar els eixos estratègics (Foto: Consorci de Turisme)

El Consorci de Turisme del Maresme ha fet públiques tot un seguit d’accions i projectes estratègics per aquest any 2024, reptes que van ser explicats per tècnics d’aquest organisme dimarts passat en una jornada de treball a Alella. Tots ells s’encaminen a reforçar la promoció d’àmbits que ja consten fa temps en el full de ruta del Consorci, com ara el turisme enogastronòmic o el turisme cinematogràfic, però s’hi incorporen noves accions. Entre altres, pel que fa a la gastronomia, s’ha anunciat la creació d’una nova marca de referència comarcal, ‘Sabors Maresme’ que actuarà de paraigua per a tots els productres comarcals. En el terreny del cinema, i de nou amb la implicació directa de la Maresme Film Comission, aquest any es vol donar curs a les noves rutes cinematogràfiques per la comarca i, paral·lelament, es crearà un mapa de filmacions. Així mateix, s’habilitarà una finestreta única per facilitar les gestions als Ajuntaments que vulguin acollir rodatges i se’ls proposarà una ordenança tipus. En el terreny cultural, la figura de la iaia del Maresme també es reforçarà, ja que es convertirà en contacontes i itinerarà per les biblioteques explicant la història de la comarca, i també en aquest àmbit es confeccionarà un llibre electrònic dirigit a les escoles que contindrà també històries del Maresme. Finalment s’ha pensat en la confecció i difusió per internet d’unes càpsules audiovisuals sobre indrets concrets de cada municipi que seran presentats per uns ‘ambaixadors’, és a dir, personatges d’aquella localitat que actuaran com a cicerones virtuals.

Més notícies

Cultura