Categories
Serveis
Treballadores del SAD reclamen diners a l’empresa que va prestar el servei a Premià de Mar el 2021 i l’alcalde exigeix al Consell Comarcal que intervingui
Un grup de treballadores del Servei d’Assistència a Domicili (SAD) de Premià de Mar han iniciat accions per reclamar un deute de 8.645€ a l’empresa que va gestionar aquest servei al nostre municipi entre el gener i el setembre de 2021, l’empresa SESMAR, que és una empresa mixta amb participació del Consell Comarcal. Justament el servei estava delegat per conveni en aquell moment al Consell Comarcal. Segons explicava ahir l’Ajuntament en una nota de premsa, passats els mesos es va decidir cancel·lar l’acord “pel mal funcionament de l’empresa” i el servei es va assumir des del consistori i es va adjudicar a una altra empresa. En el moment que es va fer aquest traspàs de la concessió la primera empresa va entendre que havia de restar de la nòmina de les treballadores les hores no treballades i hores extres per valor dels 8.645€. Les treballadores van reclamar a Inspecció de Treball, que els va donar la raó, però el deute encara no s’ha pagat i ara aquestes dones han iniciat accions prèvies per portar el cas als tribunals, segons explica el portal Catalunyapress.
Davant de tot això, com diem, ahir l’Ajuntament publicava una nota de premsa que explica que el mateix alcalde ha requerit al Consell Comarcal a través d’un ofici (després d’haver-ho anteriorment, diu la nota, per altres vies) perquè sancioni el soci privat de l’empresa SESMAR per incompliment de contracte, i que la sanció sigui del mateix import que reclamen les treballadores, a fi que serveixi per pagar el deute. Si això no es fa així, diu l’Ajuntament premianenc, no es descarten accions administratives o penals contra els infractors.