Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

29 de setembre de 2010

Política

Política

Manel Nadal presenta la Ronda del Baix Maresme

Joaquim Aguilar
Manel Nadal presenta la Ronda del Baix Maresme

Detall de la Ronda al seu pas pel baix Maresme

Anem ara amb una informació que per les circumstàncies del dia no podem presentar-vos amb l’abast que es mereix i que, per tant, ampliarem en futures edicions d’aquest Premià Notícies.

El secretari per la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va presentar ahir dimarts el projecte de la carretera que ha de servir d’alternativa a l’actual traçat de la carretera Nacional II. Segons ha informat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, els estudis presentats ahir plantegen una Ronda del Baix Maresme formada per una via desdoblada de 15,7 quilòmetres de longitud, que segueix el corredor de l’autopista C-32. En el seu recorregut, la nova via transcorre pels termes municipals de Montgat, Tiana, Alella, el Masnou, Teià, Premià de Dalt, Premià de Mar, Vilassar de Dalt, Vilassar de Mar, Cabrils, Cabrera de Mar i Argentona.

El projecte inclou 10 nusos viaris per a facilitar les connexions amb la xarxa viària i les poblacions de l’entorn. En el traçat, es poden distingir diversos trams: de Montgat a Alella; d’Alella a Teià; de Teià a Cabrera de Mar i finalment el tram entre Cabrera de Mar i Argentona i la variant de Mataró.

Pel que fa al tram que ens afecta més directament, el que va de Teià a Cabrera, es tracta del tram més llarg, amb 7 quilòmetres de llargada. Segons veiem al projecte, en aquest tram es forma, en el costat mar de la C-32, una via de quatre carrils, amb les dues calçades de dos carrils cadascuna separades per una mitjana de 2 metres.

El projecte presentat ahir inclou l’eliminació del peatge d’Alella.

Segons publica avui El Punt, el projecte va sortir ahir a exposició pública i ara s’obre un període de dos mesos per presentar al·legacions. El calendari del Govern preveu que al juny del 2011 ja es disposi de la declaració d’impacte ambiental i que les màquines comencin a construir la nova carretera a mitjans del 2012. Segons aquests mateixos càlculs, l’obra no es finalitzaria per complet abans del 2016. El pressupost total s’eleva fins als 215 milions d’euros, que provenen del fons de 400 milions que va transferir l’Estat juntament amb les competències de l’ N-II.

Etiquetes:

Nacional 2

Més notícies

Cultura