Segueix-nos!

Marc Rodriguez

4 de setembre de 2025

Serveis

Serveis

L’Oficina d’Informació al Consumidor espera un curs amb més fraus digitals i novetats amb la Llei de Consum Sostenible

Marc Rodriguez
Imatge d'un departament de ciberseguretat. Foto: elawfirm.org

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, l’OMIC, ha reprès l’activitat amb la mirada posada al nou curs.

Preveuen que les reclamacions continuïn vinculades a les grans empreses, especialment a les de serveis bàsics com aigua, gas, electricitat i telefonia. A més, també preveuen mantenir conflictivitat amb entitats bancàries, asseguradores i companyies aèries. Des de l’OMIC asseguren que encara hi ha marge de millora pel que fa al tracte als consumidors i a la transparència.

Enguany, també esperen incidències amb ciberatacs i fraus digitals: les pràctiques fraudulentes cada cop augmenten més a través de SMS enganyosos, correus electrònics manipulats o trucades de falsos comercials.

Pel que fa a la mediació, també entrarà en vigor l’obligació de mediació prèvia a qualsevol demanda judicial, així que l’OMIC tindrà un paper clau per facilitar acords i evitar litigis.

Cal afegir que de cara al proper estiu està previst que s’aprovi la nova Llei del Consum Sostenible, una normativa estatal que reforçarà la protecció dels consumidors.

Recordem que des de l’OMIC es poden tramitar de forma gratuïta consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs.

Cal demanar cita prèvia a través del web municipal o bé trucant al 93 741 74 00.

Etiquetes:

ciberatac | frau | OMIC

Més notícies

Cultura