Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

20 d'abril de 2023

Comarca

Comarca

L’Hospital de Mataró reformula l’organització per millorar l’atenció i per reduir les 16.000 ‘estades evitables’ de pacients que va registrar l’any passat

Joaquim Aguilar
Passadís de l'Hospital de Mataró

El Consorci Sanitari ha informat aquesta setmana de l’adopció per part de l’Hospital de Mataró d’un nou model organitzatiu que entre altres millores hauria de servir per reduir el que s’anomenen les “estades evitables” de pacients el centre i així millorar l’assistència als pacients que sí que han d’estar ingressats. La mateixa nota de premsa indica que cada dia hi ha 9 persones a l’Hospital que no necessitarien estar ingressades i que se’ls podria atendre en un CAP o al seu domicili, i que a aquests cal sumar els pacients que esperen per a proves diagnòstiques o els que no han rebut l’alta durant el cap de setmana. Tot plegat, atenció, va fer l’any 2022 que s’acumulessin més de 16.000 estades evitables, que equivalen -ho han comptat- a un mes i mig amb l’hospital ple de pacients que no calia que hi fossin. 

El nou model que s’ha començat a aplicar (a les unitats d’hospitalització 5 i 6) s’inspira i s’implanta en paral·lel a la reorganització que ja va començar fa setmanes del servei d’Urgències, i també s’ha dissenyat per part d’un equip multidisciplinar. Sobretot consisteix a determinar l’ordre d’ingrés per criteri clínic a partir d’una classificació que fa l’equip d’urgències en funció de les cures que necessiten. Així, hi haurà pacients d’alta complexitat i de baixa complexitat i, d’aquí en surten dues àrees amb els seus corresponents clústers, dels quals s’ocupen equips específics. Escoltem la Irene Rivas, cap d’àrea d’infermeria

Segons el Consorci aquest nou esquema permet ubicar el pacient en una posició més adequada per al diagnòstic, cures i observació, i com que l’atén un equip definit es garanteix millor la continuïtat del tractament i de la relació amb el mateix pacient i amb la família. I tot plegat fa que el tractament pugui ser més efectiu i el pacient pugui rebre l’alta abans.

Més notícies

Cultura