Categories
Comarca
L’empresa de vigilància de la línia R1 denuncia un problema endèmic d’inseguretat, que s’ha agreujat amb la reobertura de l’oci nocturn
El Capgròs publicava ahir un reportatge sobre la situació que denuncien d’inseguretat els professionals que s’ocupen de la vigilància a la línia R1 de Rodalies, la que recorre el Maresme. Arran d’una conversa amb dos portaveus de l’empresa Grupo Control, contractada per Renfe, l’article explica que pateixen episodis de perill diàriament, i que la situació ha empitjorat d’ençà que s’ha reobert l’oci nocturn. Diuen que es tracta d’una problemàtica que ve de lluny i que es deu sobretot a la manca d’efectius i de recursos que pateixen, tot i que Renfe (segons ha dit la companyia al Capgròs) inverteix prop de 20 milions d’euros en seguretat a la xarxa de Rodalies i es manté en coordinació amb policies locals i Mossos.
Els dos vigilants parlen sobretot de robatoris amb força als passatgers als interiors dels combois i a les estacions, que fins i tot han motivat dispositius policials específics, i expliquen que això s’agreuja les nits i matinades de cap de setmana, quan els combois s’omplen de joves que van o tornen de les discoteques de Mataró i de Blanes (sovint, diuen els entrevistats, beguts o sota els efectes de les drogues). Dues mostres recents d’aquest problema, diu l’article, les trobem el divendres passat, dia 25, quan un vigilant va ser agredit per un grup d’una dotzena de menors a l’estació de Mataró, i el diumenge 27 a primera hora del matí, quan un altre vigilant de l’estació de Blanes va haver de ser hospitalitzat després de ser colpejat al cap arran d’uns incidents també amb menors. Val a dir que l’alcalde de Mataró, David Bote, va dir aquest dilluns, arran de la notícia de l’agressió al vigilant a Mataró, que cal “mantenir la presència policial coordinada de Mossos i Policia Local” a l’estació.
Notícies relacionades