Categories
Esports
L’Ajuntament estudia involucrar-se més en l’organització de la Challenge
El regidor d’Esports de Premià de Mar, Jordi Penalva, ha dit que el consistori té en estudi la possibilitat d’involucrar-se més en l’organització de futures edicions de la triatló Challenge Costa de Barcelona Maresme. Penalva ha destacat la bona acollida que la prova desperta a la comarca i a Premià en concret. Per la seva part, la plataforma Camí Ral ha tornat a criticar que es pagués el peatge de la C32 amb diners públics mentre era tallada la NII amb motiu del pas de la triatló.
Anem ara amb una altra qüestió que no deixa de tenir relació amb els temes de mobilitat. Diumenge, ja ho vam explicar ahir, es disputava al llarg de la comarca la segona edició del triatló de llarga distància ‘Challenge Costa de Barcelona Maresme’. Des del punt de vista del Consell Comarcal, el president Josep Jo ens deia ahir que havia estat un èxit en tots els sentits. Volem saber si es comparteix aquesta opinió des de Premià de Mar, que no va sortir tant als mitjans de comunicació amb motiu de la triatló i que va haver de fer una despesa especial per l’augment de personal de la Policia Local que va vetllar per la circulació de vehicles mentre la carretera estava tallada.
Li demanem l’opinió al regidor d’Esports, Jordi Penalva. Penalva ens diu que quan la prova estigui més consolidada –de fet només porta des edicions-, tota la comarca en sortirà beneficiada de la seva presència. Pel que fa a les despeses que el pas de prova comporta per a Premià de Mar, Penalva diu que ja es veurà finalment si compensa. En tot cas, el regidor d’Esports veu clar que s’hi ha de ser.
I encara més. En tant que capital del Baix Maresme, podria ser que Premià de Mar tingués més protagonisme en el futur de la Challenge. Jordi Penalva reconeix que la possibilitat està sobre la taula pel seu estudi.
El 29 de maig del 2011 es farà la segona mitja Challenge. En aquest cas la prova ciclista no passarà pel Baix Maresme.
Si bé sembla que hi ha una certa unanimitat, si més no política, en saludar el pas de la Challenge pel Baix Maresme, no tothom està conforme amb la manera com se soluciona el trànsit pel tall de la Nacional II.
Des de les coordinadores contràries a aquesta carretera, s’ha protestat que la gratuïtat de la C 32 pels conductors s’hagi assolit pagant a la concessionària amb diners públics. Sentim de nou el president de la plataforma Camí Ral. Rafael Anguera parla de proteccionisme cap al concessionari ACESA.
Segons Rafael Anguera, el conveni signat entre ACESA i les administracions hauria de contemplar l’aixecament de les barreres quan s’hi donen circumstàncies com el pas de proves esportives per la Nacional II.
El cost econòmic que va suposar el pas gratuït dels vehicles per la C 32 el va pagar el Consell Comarcal del Maresme en un 66,6% i l’ajuntament de Calella el 33,3% restant.