Categories
Infraestructures
La 2a estació de trens supera una altra pantalla: Renfe s’hi posa bé i ara l’Ajuntament demanarà a la Generalitat que en faci la petició formal
Reunió ahir a Barcelona que podria ser decisiva de l’Ajuntament de Premià de Mar amb la companyia Renfe amb vistes a fer realitat una segona estació de trens al sector de llevant, una trobada de la qual també participava Marina Port Premià. La delegació premianenca havia demanat reunir-se amb Renfe per traslladar-li l’estudi de viabilitat encarregat per l’Ajuntament a la Generalitat el gener de 2021 i que va quedar enllestit 6 mesos després, un estudi que, segons va explicar ja aleshores l’equip de govern, certifica no només l’oportunitat d’aquesta infraestructura sinó que ofereix unes estimacions al voltant del seu ús que confirmen la millora que suposaria en matèria de mobilitat i ús dels transports públics per als premianencs i per als pobles de la rodalia.
Participaven de la reunió, des de Premià de Mar, l’alcalde Rafa Navarro, el 1r tinent d’alcalde David Gutiérrez, el 2n tinent d’alcalde de territori Antoni Subirà i, com diem, en nom de Marina Port, el gerent Eduardo Guerrero. La presència de Marina Port obeïa al fet que el projecte que proposa l’estudi situa la nova estació, i sobretot l’aparcament dissuasiu que l’acompanyaria, dins l’entramat del port. Per la banda de Renfe hi havia el director general Raül Blanco i la directora de Rodalies Mayte Castillo. I com informava ahir l’Ajuntament la reunió va servir per obtenir, si més no, l’interès de Renfe, que ara ha demanat a l’Ajuntament que se li faci una petició formal a través de la Generalitat de Catalunya, i amb aquest propòsit ja s’ha concertat una reunió el 19 d’abril amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures del departament de Territori, Marc Sanglas.
De tornada de la reunió, i des de l’interior d’un vagó de Rodalies, l’alcalde expressava així les bones sensacions que li havia generat la trobada i insistia en els beneficis que hauria de suposar el nou equipament:
L’estudi elaborat per la Generalitat parla d’un baixador que se situaria al peu del carrer Santiago Rusiñol, uns metres més enllà del pas soterrat, que quedaria a 1.200 metres de l’actual estació. A l’espera de conèixer més detalls tècnics, l’Ajuntament indica que tindria dues andanes laterals de 3,10 metres d’amplada cadascuna, i que la inversió estimada seria d’uns 11,6 milions d’euros. També explica la nota de premsa, a partir de l’estudi de la Generalitat, que existeix la previsió que si aquesta estació es materialitza, seria utilitzada pel 53% dels usuaris actuals de l’estació de Premià de Mar; això és, uns 6.700 viatgers al dia, mentre que l’actual estació absorviria uns 6.000 viatgers.
Etiquetes:Baixador | Estació RENFE | Renfe | Trens
Notícies relacionades