Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

5 de juny de 2025

Comarca

Comarca

Els acords pressupostaris entre PSC i Comuns al Parlament reviscolen el projecte faraònic del Tren Orbital

Joaquim Aguilar
Croquis del traçat segons la Societat Catalana d'Ordenació del Territori

El projecte del Tren Orbital ha tornat a escena aquests dies. Entre els compromisos que ha aconseguit del Govern el grup parlamentari dels Comuns a canvi del seu suport a l’últim suplement de crèdit al Pressupost hi ha el rescat d’aquesta idea que algú va tenir fa 20 anys i que des d’aleshores ha anat apareixent i desapareixent de l’agenda política, però que sempre ho ha fet en un terreny gairebé hipotètic. N’informava ahir el Capgròs, que assenyala que l’acord entre PSC i Comuns parla concretament, un cop més, de fer un ‘estudi de viabilitat del traçat’, sense anar més lluny, i que recorda que el projecte planteja la creació d’una línia que orbitaria al voltant de Barcelona connectant les ciutats de la segona corona metropolitana sense passar per la capital; és a dir, de Mataró a Vilanova i La Geltrú, passant per Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell o Vilafranca del Penedès. Un total de 26 municipis de sis comarques, i tot plegat amb 120 km de vies i 42 estacions (23 de les quals serien noves). I un projecte pel qual no ha existit mai un pressupost més o menys precís però que en algun moment algú ha situat al voltant dels 4.000 milions d’euros. A Mataró, fa notar el Capgròs, suposaria una autèntica revolució perquè entre altres coses suposaria traslladar a l’interior l’actual traçat del front marítim, una circumstància que no encaixa gaire amb el projecte de construcció de la nova estació d’aquesta ciutat, que ja té fins i tot data d’inici.

Més notícies

Cultura