Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

20 d'octubre de 2025

Comunicació

Comunicació

Des d’avui els alcaldes catalans disposen d’un servei telefònic exclusiu per a la gestió d’incidències massives en telecomunicacions

Joaquim Aguilar
Sala del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) de la Generalitat (foto; Generalitat de Catalunya)

El Govern de la Generalitat ha anunciat aquest cap de setmana la posada en funcionament avui dilluns d’un nou instrument de comunicació i coordinació amb les entitats locals en la “gestió d’incidències massives de connectivitat i telefonia mòbil”, segons el comunicat. Es tracta, pel que expliquen, d’un canal d’atenció telefònica als municipis inscrit en el que anomenen protocol TelcoCat, “una aliança pionera -afirmen- entre la Generalitat, el món local i les operadores privades”. En un pla més pràctic s’indica que el servei, amb una única línia de telèfon centralitzada, és d’ús exclusiu per als alcaldes i alcaldesses (que hi accedeixen per mitjà d’un codi) i connecta, en horari de 7 del matí a 12 de la nit i en català, amb els serveis d’atenció prioritària de les operadores privades. Irònicament, la posada en marxa d’aquesta nova eina de comunicació amb el món local no s’ha acompanyat, si més no a Premià de Mar, de cap comunicació prèvia a l’Ajuntament, segons ens han dit des d’alcaldia. Aquest matí finalment han rebut però un whatsapp que els informava i els indicava quin és el número que s’ha de marcar per connectar amb el servei. 

Més notícies

Cultura