Categories
Comarca
Creixen d’un 10% les reclamacions de consumidors a l’OCIC del Consell Comarcal, sobretot relacionades amb subministraments bàsics
Coincidint amb la celebració, avui mateix, del Dia Mundial dels Drets del Consumidor, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) ha informat de les actuacions que va dur a terme l’any 2023, un balanç on destaca un lleuger repunt de les reclamacions i també un increment substancial de les consultes relacionades amb la reparació de vehicles i amb el sector immobiliari.
En total es van fer 2.518 actuacions, una xifra similar a la d’anys anteriors. D’aquestes, 1.012 van ser per atendre reclamacions, 680 van ser mediacions, es van atendre 648 consultes, es van tramitar 100 denúncies, hi va haver 61 arbitratges i es van registrar 17 queixes. Com diem, respecte l’any passat el que crida més l’atenció és l’increment del 10% de les reclamacions, que novament van estar relacionades sobreto amb subministraments bàsics i en especial d’electricitat (el 20% dels casos), seguit de les telefonies (11%) i el transport aeri (7%). També aquests subministraments van originar la gran majoria de les consultes. L’OCIC també destaca el fet que van continuar havent-hi moltes reclamacions i consultes relacionades amb les trucades comercials no desitjades, tot i estar prohibides des de 2023 però que es continuen produint.
Recordem que l’OCIC atén i gestiona consultes, queixes, denúncies i reclamacions relacionades amb consum i, si és el cas, fa actuacions de mediació o d’arbitratge entre la persona reclamant i l’empresa.
Etiquetes:Consell Comarcal del Maresme
Notícies relacionades