Categories
Política
Comencen a instal·lar els nous set-cents contenidors d’escombreries als carrers de Premià de Mar
Roda de premsa de presentació de la campanya ‘Dit i Fet’
Descarrega-te-la
L’Ajuntament va presentar ahir al matí una nova campanya de conscienciació ciutadana referent a la neteja viària i la separació de residus. L’eslògan escollit és “Dit i fet”, però la roda de premsa celebrada a l’Antiga Fàbrica va servir per conèixer molt més que una sèrie d’accions de difusió: l’alcalde Miquel Buch i la regidora de medi ambient, Marisa Ferreras, van presentar també una bateria de novetats derivades del nou contracte de neteja al municipi signat al mes de gener.
Per començar, una de les novetats més vistoses és la substitució de tots els contenidors de la ciutat. Aquest canvi es va iniciar ahir pel barri de Santa Maria – Santa Anna Tió i suposarà l’arribada de set-cents nous contenidors, cent quaranta de cada fracció: envasos, paper, vidre, orgànica i rebuig. El nou model escollit té major capacitat, es recull pel costat contrari al qual s’hi aboquen els residus i, segons va explicar la regidora de Medi Ambient Marisa Ferreras, l’Ajuntament intentarà aplegar les cinc fraccions arreu on sigui possible. I és que un dels objectius del nou contracte de neteja és augmentar el reciclatge a Premià, una qüestió que per l’alcalde Miquel Buch, més enllà de l’obvi benefici mediambiental, ha de derivar en un estalvi econòmic tant pel consistori com pels ciutadans.
Una altra de les novetats del nou contracte serà que en breu es començaran a recollir els residus dels comerços porta per porta. En el cas dels comerciants, també se’ls aplicarà la recollida per fraccions, les quals es pesaran per adequar el que paga cada establiment al volum de residus que genera. Per Miquel Buch, aquest sistema és el futur.
Altres novetats seran una neteja dinàmica d’acord amb el nivell de brutícia de cada carrer, la instauració d’una línia blanca, com s’anomena el sistema de recollida d’electrodomèstics que es farà una vegada al mes, i l’adquisició d’un vehicle elèctric per a la recollida selectiva. Marisa Ferreras també va anunciar que, a partir d’ara, quan l’empresa concessionària hagi de contractar nous treballadors, aquests hauran de ser premianencs.
Pel que fa a la campanya de conscienciació que arriba amb el nou contracte de neteja, ha començat pel repartiment de l’anomenat “poming”, uns pamflets per penjar als poms de les portes que recorden la correcta utilització de cadascun dels contenidors. L’actuació més visible, però, serà possiblement el camió informatiu que es desplaçarà per barris i escoles de Premià amb tallers i activitats per entendre d’una manera molt didàctica la millor manera de separar els diferents residus, així com els hàbits que col·laboren en una millor neteja viària. Marisa Ferreras va reconèixer que aquesta és una de les accions que més l’enorgulleixen com a regidora de Medi Ambient.
El camió informatiu s’estrenarà avui a la plaça de l’Ajuntament i amb motiu de la diada de Sant Jordi oferirà un taller per fer roses amb materials reciclats. Aquesta, però, no és l’única manera de participar de la campanya que tindran els premianencs, considerats els protagonistes de la campanya “Dit i fet”.
En una segona fase, es podran adreçar aquests missatges a través de les xarxes socials i un web específic que habilitarà l’Ajuntament. La campanya de difusió s’anirà renovant cada any durant els vuit que durarà el contracte amb l’empresa CESPA. Aquest contracte suposa un cost anual de dos milions cent mil euros.
Etiquetes:Neteja
Notícies relacionades