Categories
Societat
Cesca Domènech enceta la seva gestió a serveis socials amb la participació de Premià de Mar en un programa pioner d’assistència a gent gran
Premià de Mar serà un dels cinc municipis catalans que participarà a la prova pilot del projecte Atenea, un programa d’assistència virtual a persones grans en el seu àmbit domèstic per mitjà d’una solució tecnològica que permet interactuar amb la veu amb un telèfon mòbil. Ho impulsa el Departament de Drets Socials, que compta amb una subvenció Next Generation, i ho posen en solfa l’Associació Benestar i Desenvolupament i l’empresa de serveis digitals Momentum Analytics. La prova s’allargarà dos anys i aquest juliol entren en joc els cinc Ajuntaments, que ara han de seleccionar 500 persones majors de 65 anys (100 per cada municipi) perquè hi participin. Escoltem la regidora de serveis socials Cesca Domènech, que descriu les prestacions del sistema i justifica així la participació premianenca en el projecte:
Els altres 4 municipis que prendran part de la prova són Sant Feliu de Llobregat, Mollet del Vallès, Manlleu i la Vall d’Aran. Com diem ara l’Ajuntament ha de seleccionar 100 persones, i ho farà a partir de perfils ja coneguts (a partir de bases de dades de l’àrea de serveis socials o del programa Radars) però també a partir de les sol·licituds que s’enviïn al correu serveissocials@premiademar.cat o bé per telèfon al 93 741 74 04. Després d’això es farà el desplegament del nou sistema a partir del setembre i la intenció és que tot plegat estigui plenament operatiu i se’n pugui fer una avaluació a partir del gener de 2024. Més enllà d’aquesta primera fase de selecció, l’Ajuntament participarà justament en una comissió de seguiment de la qual formaran part tots els agents implicats:
Hem demanat d’altra banda a Cesca Domènech una primera exposició de prioritats com a nova regidora de serveis socials i discapacitat i autonomia personal: Domènech -que ha justificat d’entrada la incorporació d’aquests dos nous àmbits de treball- ha assenyalat sobretot els propòsits de perfeccionar processos i protocols, d’imprimir una orientació més comunitària a l’atenció social i de millorar el finançament provinent d’altres administracions:
Escolta l’entrevista a la Cesca Domènech:
Etiquetes:Gent gran | Serveis Socials
Notícies relacionades