Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

26 de maig de 2022

Comarca

Comarca

La Generalitat exposa al Maresme el full de ruta de la nova mobilitat: 120 milions d’euros fins el 2026 i amb alguns projectes ja adjudicats

Joaquim Aguilar

Una reunió del Pacte per la Mobilitat Sostenible del Maresme va servir ahir dimecres per donar el tret de sortida a una nova fase en el disseny i configuració del nou paradigma viari que s’ha d’implantar a la comarca arran de l’alliberament, el setembre passat, de l’autopista C32. Es trobaven la Generalitat, representada entre altres pel secretari de Territori i Mobilitat Isidre Gavín, i el Consell Comarcal (amb el president Damià del Clot i el president del Comissionat de Mobilitat Joaquim Arnó al capdavant), i l’objecte de la reunió era que el Departament informés del punt en què es troben el plegat de projectes que han de servir, d’una banda, per pacificar la N2 al llarg de la comarca, i de l’altra, per millorar les connexions del territori amb la 32 per mitjà de nous enllaços. 

Tal com s’informa en una nota de premsa, en total la Generalitat és previst invertir en tots dos àmbits 120 milions d’euros des d’ara fins el 2026. Pel que fa a la N2, on s’invertiran la meitat d’aquests diners, ara mateix està adjudicada la redacció del projecte d’integració urbana de la N2 al Baix Maresme i s’ha iniciat la redacció dels tres trams de carrils bici que s’han de fer al Maresme de punta a punta, i la resta de treballs de redacció de projectes estan en licitació. També es va indicar que les obres d’algun d’aquests trams podrien començar a finals de 2023.

Amb relació a la C32, on s’invertiran els altres 60 milions, el Departament té en licitació la redacció dels estudis informatius i dels primers projectes constructius per a la construcció de nous enllaços amb la C-32; en concret se’n contemplen sis: Alella-Masnou; Teià; Premià de Mar-Premià de Dalt, Cabrils-Vilassar del Mar; Canet i Calella, i la compleció dels existents de Llavaneres i Pineda de Mar. 

La Generalitat també va informar d’altra banda que d’ençà que es va alliberar l’autopista, al Baix Maresme la C-32 ha passat de canalitzar el 75% del trànsit al 82% (a l’Alt Maresme, s’ha passat del 33% al 50%). A la N2 al Baix Maresme, durant aquest temps el trànsit s’ha reduït d’un 30%, cosa que representa prop de 10.000 vehicles diaris.

Més notícies

Cultura