Categories
Comarca
La nova Estratègia Ferroviària de Catalunya que ha aprovat el Govern revifa el somni mataroní del Tren Orbital

El Consell Executiu del Govern de la Generalitat va aprovar ahir dimarts el que s’ha batejat com l’Estratègia Ferroviària de Catalunya per al període 2026-2050, un full de ruta amb fins a 63 mesures i actuacions a les quals no es posa ni data ni pressupost però que a priori haurien de menar el rumb del país en matèria de transport ferroviari. Entre altres projectes apareix el mític Tren Orbital, una línia que es diria R9 i que connectaria Mataró amb el Vallès, el Penedès i el Baix Llobregat sense passar per Barcelona, connectant fins a 26 municipis de sis comarques al llarg de 120 quilòmetres i amb 42 estacions. D’aquest tren fa vint anys que se’n parla i el projecte ha estat àmpliament esbossat, però sempre s’ha quedat al calaix, entre altres coses perquè s’estima que podria costar 4.000 milions d’euros. Ara el document aprovat pel Govern podria acostar una mica més Mataró a aquesta antiga aspiració, una infraestructura que s’ha defensat molt des de la capital maresmenca perquè, a banda de les interconnexions que obriria amb altres territoris, permetria millorar les connexions entre els barris mataronins i enterrar l’actual escenari de les vies que separen la ciutat del front marítim.
Etiquetes:Generalitat de Catalunya | Mataró | Transports Públics | Trens
Notícies relacionades



