Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

18 d'octubre de 2024

Infraestructures

Infraestructures

L’Ajuntament espera tenir aquesta tardor el manual d’instruccions per convertir Premià de Mar en Zona de Baixes Emissions

Joaquim Aguilar
Foto: David Gutiérrez

L’Ajuntament espera tenir abans de final d’any un primer esborrany de l’estudi que li prepara la Xarxa Mobal de la Diputació de Barcelona que indicarà les passes que hauria de fer el municipi i també la inversió per convertir-se en una Zona de Baixes Emissions (ZBE), una condició que s’extendria a tot el nucli urbà. Se n’ocuparan a quatre mans les àrees de medi ambient i mobilitat, i malgrat que els índexs actuals de contaminació premianencs no hi obligarien (segons han captat els sensors locals i també els que existeixen a Mataró), s’ha decidit fer ús d’un recurs que ofereix la Diputació per començar a dibuixar el full de ruta i també compartir-lo amb els grups de l’oposició. Escoltem el regidor responsable de mobilitat Antoni Subirà:

Val a dir que la normativa actual obliga a fer aquest procés totes les ciutats de més de 50.000 habitants, mentre que a les de més de 20.000 habitants les obliga només si se superen determinats índexs de contaminació. A l’espera que l’estudi n’ofereixi tots els detalls, el que ja es dóna per fet és que abans cal que s’hagi pacificat la Nacional 2 i s’hagin fet els nous accessos a l’autopista (per tal que la implantació de la ZBE es faci ja en el nou escenari) i també es compta que, si més no, l’Ajuntament haurà d’afrontar inversions en càmeres intel·ligents, controls d’accessos i programaris diversos i també haurà d’articular un sistema per fer control i seguiment d’infraccions. Malgrat que ja s’hi ha començat a treballar, com diem, Subirà estima que la implantació en cap cas es podrà escometre abans de 5 o 7 anys. 

Escolta les declaracions de l’Antoni Subirà:

Notícies relacionades

Més notícies

Cultura