Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

18 de gener de 2023

Medi Ambient

Medi Ambient

Mataró hauria d’aplicar aquest 2023 la Zona de Baixes Emissions i restringir l’accés als cotxes contaminants, i a Premià de Mar li tocarà el 2025

Joaquim Aguilar
Foto: Wikipedia

Aquest 1 de gener passat fins a 23 ciutats catalanes, entre elles Mataró, havien de tenir implementada una zona de baixes emissions (ZBE), de manera que els cotxes més contaminants (els que no disposen d’etiqueta ambiental de la DGT) no haurien de poder entrar als nuclis urbans. Així ho determinava la llei de Canvi Climàtic i Transició Ecològica, però actualment només 4 d’aquestes ciutats ho han posat en solfa, i les altres 19 (com Mataró) encara ho tenen pendent i totes segueixen ritmes molt diferents pel que fa als preparatius. Entre altres disposicions, aquestes ciutats han d’adaptar la mesura a les seves ordenances i és en aquest tràmit on poden establir moratòries i exempcions com les que va introduir Barcelona per a furgonetes, vehicles de servei i transport públic. 

Si aquestes ciutats de més de 50.000 habitants haurien de tenir aplicada la norma al llarg de 2023, hi ha 67 poblacions més de més de 20.000 habitants (i entre elles Premià de Mar) que haurien de tenir també Zona de Baixes Emissions al llarg de 2025, com va acordar el març passat el Govern de la Generalitat i els ajuntaments en l’anomenat “Acord per la millora de la qualitat de l’aire”. Les altres poblacions maresmenques que entren en aquest paquet són Pineda de Mar, El Masnou i Vilassar de Mar. 

J.Aguilar

Notícies relacionades

Més notícies

Cultura