Categories
Comarca
5 grans objectius desgranats en 25 accions: el Maresme ja té nou Pla Estratègic de Turisme
Presentat ahir a la tarda a Calella el Pla Estratègic de Desenvolupament Turístic de la comarca, un document impulsat pel Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme i que ha comptat amb la col·laboració de l’empresa de consultoria i assessorament #PAX Genuine Tourism Advisors i també amb la participació d’agents del sector i població en general. Segons informa el Consorci, el Pla pivota al voltant de 5 grans objectius a partir dels quals s’han de desenvolupar 25 accions concretes. Els objectius són aconseguir recursos addicionals de finançament; millorar la comunicació, projectes i treball conjunt entre els agents privats i les administracions públiques; generar una visió i unes rutines de col·laboració que es mantinguin més enllà del curt termini i amb autonomia dels canvis polítics; reforçar la nòmina de professionals que treballen en l’execució de polítiques turístiques; i saber adaptar-se a les noves tendències de la demanda. Com diem, tot plegat es concreta en 25 accions específiques per les quals els impulsors consideren que serà molt important comptar amb la implicació del territori. Escoltem el president d’aquest organisme Joaquim Arnó:
Per a l’elaboració del pla s’han fet des del març passat tallers participatius, taules rodones, trobades amb tècnics de turisme, entrevistes en profunditat a 30 actors experts i enquestes a la població. En l’acte de presentació, ahir a l’auditori de Can Saleta de Calella, es va destacar que un dels trets distintius i innovaders d’aquest full de ruta és que es treballarà amb cicles anuals de planificació per tal d’avaluar la feina feta i, si s’escau, reajustar el planejament. El projecte ha comptat amb el finançament del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu de la Unió Europea.
Etiquetes:Consorci de Turisme Maresme
Notícies relacionades