Segueix-nos!

Joaquim Aguilar

15 de febrer de 2022

Comarca

Comarca

El monitoratge a Internet de comentaris sobre el Maresme confirma la reactivació turística de l’últim estiu i detecta bona reputació online, sobretot de les platges

Joaquim Aguilar

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme va presentar ahir els resultats del Monitor de l’experiència turística i reputació online de la comarca entre els anys 2019, 2020 i 2021 a empreses i municipis. Segons informen en una nota de premsa, per a l’estudi s’han analitzat més de 70.000 opinions compartides pels visitants a Internet, totes elles amb  relació a la seva experiència als allotjaments i les platges del Maresme. Entre aquestes opinions n’hi ha més de 27.000 que corresponen a l’estiu de 2021, cosa que -segons el Consorci- demostra la reactivació que s’ha produït de l’activitat turística després de l’etapa més dura de la pandèmia. 

El monitoratge, que s’ha fet amb la col·laboració de l’empresa Vivential Value, situa la valoració que fan els turistes de les platges en un 8,54 sobre 10, i també reben bona nota la neteja de l’aigua i la sorra, així com la tranquil·litat en molts moments de la temporada, que segons el consorci confirmaria que han estat percebudes com a espais segurs en el context de pandèmia. Pel que fa als allotjaments, es detecta un increment d’opinions i de comentaris emesos per turistes estrangers, i també la recuperació de les visites de famílies. En matèria de sostenibilitat l’estudi també destaca que s’han identificat més de 760 accions i iniciatives d’allotjaments vinculades amb l’esforç per un turisme més sostenible; així, la valoració dels allotjaments que han implantat iniciatives sostenibles és de 8,27 respecte el 7,79 que reben els que no tenen cap acció sostenible. 

Més notícies

Cultura